7. 6. 2017
UP FTŠ Turistica, družba Hoteli Bernardin d.d. in
Policijska uprava Koper smo danes že
peto leto zapored izvedli preventivno aktivnost za
večjo varnost med turistično
sezono. Vsako leto
damo poudarek specifični
problematiki,
letos pa smo
se določili, da
organiziramo predavanja,
podkrepljena s konkretnimi primeri, in okroglo mizo, na
kateri so govorci skušali osvetliti širšo problematiko organizacije javnih
prireditev, ki med drugim vplivajo tudi na varnost in občutek varnosti vseh
nas.
Posvet je vsako
leto namenjen turističnim in gostinskim delavcem, javnim ustanovam, različnim
organizacijam, predstavnikom krajevnih in lokalnih skupnosti, kot
tudi domačinom, ki
se vsako leto znova soočajo z
vsemi pozitivnimi in negativnimi posledicami življenja v turističnem kraju.
Namen posvetov je udeležence
seznaniti z dejavniki, ki vplivajo na varnost v
turizmu, jih seznaniti
z izzivi organizacije javnih prireditev, predvsem med turistično sezono
in s percepcijo turistov in domačinov glede tovrstnih dogodkov.
Osrednja tema letošnjega posveta so bile javne prireditve z naslovom 'Privlačnost in varnostna tveganja javnih prireditev'. Na začetku so različni organizatorji prireditev osvetlili težave, s katerimi se soočajo predvsem pri organizaciji velikih javnih prireditev na Obalnem območju.
Poudarek so dali varnostnim tveganjem, ki so pomemben del pri organizaciji in izvedbi prireditev. Ga. Dunja Karlovič z Upravne enote Izola je pojasnila, kaj vse potrebuje organizator velike javne prireditve, da pridobi vsa dovoljenja. Izpostavila je tudi konkretne primere dobre prakse, s katerimi se srečujejo, pa tudi konkretne težave, s katerimi se soočajo pri organizatorjih, ki ne izpolnjujejo zakonsko določenih zahtev.
G. Franc Filipič s
Policijske uprave Koper je
pojasnil, kdo sploh skrbi za varnost
na javnih prireditvah in kako so
razdeljene njihove naloge. "Javo zbiranje
je seveda ustavna
pravica, vendar vedno
s posegi v pravice
drugih," je dejal.
Zato je treba
razumeti, da policija podpira
javna zbiranja, vendar v
okviru zakonitosti. Predlani je bilo na našem območju prijavljenih 1283
javnih prireditev, lani pa kar
1333, kar je s področja varnostne
problematike seveda velik
izziv. Predstavil je tudi izvedbo konkretnih dogodkov,
kot je bil Eurobasket in Harley
Davidson srečanje v Portorožu, in izzive,
ki jih je bilo potrebno pri tem reševati. G. Mitja Palčič, komandir Postaje prometne policije Koper,
ki ima izjemno veliko izkušenj s pretočnostjo
prometnih tokov, tudi
ali pa predvsem
med turistično
sezono in ob večjih zaporah cest, je pojasnil, da so najbolj zahtevne tiste prireditve, zaradi katerih so potrebne zapore javnih cest.
Mednje sodijo številni športni dogodki kot so kolesarske
dirke, maratoni, triatlon ipd. Predlagal je, da bi morali biti tudi vsi
turistični delavci seznanjeni s potekom
prireditev in zapor, saj lahko le tako pravočasno opozarjajo
goste na dogajanje okoli njih.
Ga. Klavdija Zorko, vodja animacije v Hotelih Bernardin,
je pojasnila, kako se podjetja ob
konkretni organizaciji soočajo z
rigidno in včasih tudi neusklajeno zakonodajo. Potrebno je
biti izjemno fleksibilen, saj se velikokrat
zadeve spreminjajo v
zadnjem hipu. G.
Branko Auguštin, organizator
Diplomatske regate, pa je
predstavil razsežnosti varnostnih tveganj na morju
in pojasnil, na kaj vse moramo pomisliti pri organizaciji tako obsežnega
mednarodnega dogodka, na katerem so prisotni tudi visoki
gosti. Tu so pomembne tudi podrobnosti: "Imeti je
potrebno natančen načrt in vsak član organizacije mora vsako minuto vedeti,
kaj je njegovo delo."
Priprave,
sodelovanje in sprotne
analize poteka dogodka
so ključnega pomena. Izdelan je potrebno imeti načrt za različne
scenarije.
Po referatih je
bila izvedena okrogla
miza, ki jo je moderiral dekan Turistice,
izr. prof. dr.
Janez Mekinc. Ostali sogovorniki so bili še vodja sektorja splošne
policije na Generalni
policijski upravi, g. Tomislav
Omejec, predsednica društva
Istrski maraton in docentka na UP FTŠ
Turistici, doc. dr.
Marijana Sikošek, in predstojnica Turistične organizacije
Koper, ga. Tamara Kozlovič. Skušali so
osvetliti vidik širše problematike
varnosti javnih prireditev
v kontekstu turizma, na kakšen
način se
soočajo z izzivi,
ki jih srečujejo v procesu
organizacije in izvedbe.
"Nikoli ni
konec tveganj pri organizaciji prireditve," je uvodoma povedal Mekinc.
Kozlovičeva je pojasnila,
da se na
občini soočajo z različnimi
vlogami. Po eni strani morajo pri
organizaciji prireditev tudi sami
pridobiti vsa potrebna
dovoljenja, po drugi strani pa izdajajo dovoljenja za
različne prireditve tudi sami.
Občina je velikokrat tudi v vlogi
koordinatorja prireditev. "Dobri rezultati so, ko vsi vpleteni
tesno sodelujejo in gledajo
na prireditev tudi
s človeškega vidika," je še
poudarila. Omejec je pojasnil nekaj dejstev glede sprememb
zakonodaje, ki se nam obeta na področju prodaje alkohola na prireditvah.
Izpostavil je, da razume, da bodo
organizatorji mogoče s
prodajo alkohola na
javnih prireditvah
sicer zaslužili nekoliko
več, vendar zakonodajalec
s tem povečuje tveganje, da se
opiti še dodatno opijajo na športni prireditvi.
Posledice tega pa poznamo, zato se s tem nikakor ne
moremo strinjati. Sicer pa smo tik
pred turistično sezono
in obalne občine
so zagotovo zainteresirane za
to, da so prireditve varne. "Prav s takšnimi dogodki kot je današnji,
dajemo sporočilo, da
smo pripravljeni in sposobni
iskati rešitve, da bodo
varni tako domačini kot tudi obiskovalci. Pri tem pa so pomembni tudi mediji,
ki takšna sporočila širijo v
javnosti." Sikoškova je povedala
več o sodelovanju z lokalnimi skupnostni in prostovoljci. "Več je vidikov
varnosti," je pojasnila.
"Ob nekaterih prireditvah se ljudje počutijo
prijetno in varno,
ob drugih pa manj. Vse prireditve bi morale biti organizirane
v soglasju s prebivalci. Ti pa
morajo biti predvsem o vsem dogajanju
pravočasno in pravilno obveščeni. S tem lahko težave pri
organizaciji precej omilimo. Kanalov obveščanja pa mora biti več
in le ti morajo biti raznoliki, da dosežejo vse prebivalce."
Skupaj smo nazadnje
ugotovili, da sta
pri varnostnih tveganjih javnih prireditev dva ključna momenta. Prvi, s
katerim se vsi strinjamo, je ta, da je
potrebno čim boljše
sodelovanje vseh subjektov, ki sodelujejo pri organizaciji
javne prireditve. In drugi je
evalvacija po zaključku, ko je nujno poiskati
šibke točke in boljše rešitve, kar lahko uporabimo pri organizaciji naslednje
prireditve. Mekinc je
zaključil, da je na koncu nasmešek
ljudi najbolj pomemben,
saj je s
tem okrepljena percepcija
varnosti.